Home
Sitemap
Print
Links
 
 
 
Members
 
Home
De Federatie
Residentiële sector
Niet-Residentiële sector
Publicaties
Event
Actualiteit
De nieuwe website charter der woningbouwers van de Faba
De nieuwe website huis houtskeletbouw van de Faba
Check-in at work - aanwezigheidsregistratie
De kilometerheffing
Lonen geldig
Fedbeton - Bart Tommelein is eregenodigde bij AV
Persconferentie : Komt Sinterklaas en Piet, vergeet uw daken niet!
BENOR-merk erkend door professionals
De Algemene Aannemers in de kijker bij radio Antipode
Voorzitter van de Faba geïnterviewd door Fedbeton
De UASW bezoekt Atelier Bascoup van Infrabel
Wet betreffende de verplichte verzekering van de tienjarige aansprakelijkheid
Officieel lancering van de Groepering van Algemene Aannemers van Zwembadbouwers
Een rijbewijs B is voortaan voldoen om met een bouwmachine te rijden
Wat is nu eigenlijk een algemene aannemer ?
Vlieg naar Georgië met de Faba
Een algemene bouwonderneming, waarom?
Kent u de spoorwegwerkenwereld ?
Bijzondere Editoriaal - Coronavirus - Economische en juridische gevolgen - Overmacht
Coronacrisis: contact en vragen
Bijzondere Edito – Coronavirus – Nog een beetje geduld, gezond verstand en solidariteit…
Enquete - Betoncentrales - Bouwhandelaren
Matexi - Interview Gaëtan Hannecart
Verplaatsing naar notaris niet meer nodig voor ondertekening aktes!
Federale overheidsopdrachten en overmacht : onbegrijpelijk!
De zwembadbouwsector is in volle groie!
De Faba vraagt om verduidelijking van de versoepeling van de quarantainemaatregelen!
De beperkte opening van doe-het-zelfzaken is discriminerend en gevaarlijk!
De herzieningsclausule bij overheidsopdrachten moet tot het einde van het jaar opgeschort worden.
De woningbouwsector staat stil en vreest voor een ineenstorting bij het herstel
Houtbouw in het centrum van onze steden en dorpen
Fideris en Faba geven makkelijker borgstellingen vrij!
Het Walterre-systeem kan alleen in werking treden als het wordt aangepast!
De Faba interpelleert de verhuurbedrijven van bouwsystemen
De Uasw versterkt haar dialoog met Infrabel-Tuc Rail, MIVB en De Lijn
Walterre treedt in werking met overgangsmaatregelen
De coronacrisis zal een ravage aanrichten als er niet snel een herstelplan wordt goedgekeurd!
Een nieuw Bestuurscomité voor de Faba
De negatieve herzieningsformule brengt de aannemers op de knieën
11 bedrijven sluiten zich aan bij de Groepering van zwembadbouwers tijdens de Coronacrisis
De netwerkbeheerders zijn het centrale punt voor kopers van nieuwe woningen en bouwplaatsen
Ons waterdistributienetwerk heeft een investering nodig, niet onze zwembaden!
De Belgian Pool Day ziet er veelbelovend uit!
Digitale opleiding voor de zwembadbouwers
Enquête - Webinar Diefstal op werven
Interview Vivian Lausier - La Libre
Foto's
Agenda
Extranet
Contact
 
Onze leden:
 
 
 
 
Opzoeken
een bouwaannemer
 
 
 
 
 
'
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De UASW bezoekt Atelier Bascoup van Infrabel

Op maandag 29 mei 2017 trokken zo’n 30 ondernemers aangesloten bij de Unie van Aannemers van Spoorwegwerken naar Chapelle-lez-Herlaimont om het Atelier Bascoup te bezoeken. De beheerder van de Belgische spoorinfrastructuur, Infrabel, leidde het bezoek op deze zonovergoten namiddag. Ook de heer Luc Vansteenkiste, algemeen directeur Asset Management, vereerde de groep met zijn aanwezigheid.

Het Atelier Bascoup (Chapelle-lez-Herlaimont) werd gebouwd in 1912, iets meer dan 100 jaar geleden dus. Dit Infrabel centrum is de enige werkplaats in België waar spoorwissels worden vervaardigd, en levert dus aan het hele Belgische spoornet. Deze miniatuurstad bestrijkt meer dan 20 hectaren en stelt dagelijks zo’n 250 personen te werk.

Het Atelier deed oorspronkelijk dienst als opslagplaats voor spoorwegmateriaal vervaardigd door fabrikanten uit de streek, maar al snel zal ook het herconditioneren deel uitmaken van de kerntaken, en vervolgens zal het de enige speler zijn die wissels vervaardigt voor het hele net.

Infrabel zal zo maar liefst 52 miljoen euro investeren tegen 2025. Deze kolossale investering zal niet enkel toelaten om een nieuwe monteerhal te bouwen en de logistiek te optimaliseren, maar ook om de veiligheid en het welzijn op het werk te verbeteren, het productiemateriaal te verbeteren en de productiviteit te verhogen, iets waar heel het Belgische spoorwegnet de vruchten van zal kunnen plukken.

Print
 
      Disclaimer